czwartek, 5 maja 2016

Pomysł na prezent dla dziewczynki na roczek

Odwieczny problem - co kupić na urodziny siostry, imieniny taty, Dzień Matki, Dzień Babci, chrzest, komunię itd. Ostatnio z Mężem stanęliśmy przed wyzwaniem zrobienia prezentu dla jego chrześnicy kończącej w maju roczek.

Pierwsze urodziny to nie byle okazja. To najczęściej pierwsza, świadoma impreza w życiu dziecka. Roczne dziecko może już sobie zdawać sprawę z tego, co się wokół niego dzieje. Potrafi się cieszyć z prezentów, świadomie bawi się z gośćmi, może też spróbować urodzinowego tortu :) Z roczkiem wiążą się też tradycje jak ta polegająca na ustawieniu przed dzieckiem m.in. kieliszka, monety, książeczki, różańca itp. To, co wybierze jako pierwsze, ma niejako determinować przyszłość malucha. Oczywiście to tylko zabawa - ja włożyłam monetę do kieliszka :D Impreza na roczek ma w każdym razie zapaść głęboko w pamięć :)

Mając na uwadze wagę i symbolikę pierwszych urodzin, zdecydowałam się na poniższe rzeczy: 
- lalka-bobas ze sklepu Moja Lalka 
- książeczka personalizowana ze sklepu Jestem w bajce

A dlaczego właśnie na nie? O tym poniżej.


PAMIĄTKA NA CAŁE ŻYCIE

Przede wszystkim chciałam wybrać prezent, który zostanie z dzieckiem do końca życia. Mój wybór padł na książeczkę, w której mała Lenka będzie bohaterem bajki. I to dosłownie -  jej zdjęcia i imię pojawiają się na każdej stronie! Taką książeczkę można zamówić na stronie Jestem w bajce. Wystarczy wybrać historyjkę, wgrać zdjęcie, podać imię dziecka i gotowe :) Warto jednak wcześniej skontaktować się z obsługą sklepu, ponieważ nie wszystkie bajki pasują do wieku dziecka. Główka rocznego dziecka mogłaby wyglądać dość komicznie w zestawieniu z sylwetką przeznaczoną raczej dla np. 5-letniego chłopca. Są jednak takie bajki, w których proporcje sylwetki pasują dla dzieci w różnym wieku, jak ta wybrana przeze mnie "O wszystkich pogodach Świata".



Można dodatkowo domówić opcję wdrukowania dedykacji czy życzeń, co będzie dodatkową pamiątką. Tu moja radosna twórczość ;)

EDUKACJA

Książka personalizowana to nie tylko pamiątka, ale również prezent bardzo praktyczny. Zachęca dziecko do sięgnięcia po lekturę. Starsze dziecko będzie chętniej uczyło się czytać, jeśli będzie mogło czytać o sobie :) Mniejsze z chęcią będzie sobie wertowało kartki i oglądało siebie jako bohatera ciekawych przygód. A tak poza tym, książka to zawsze dobry pomysł, bo rozwija wyobraźnię dziecka, poszerza zasób słów, poprawia koncentrację i kształtuje nawyk czytania już od najmłodszych lat.

ZABAWKA NA LATA

Druga część prezentu to lalka-bobas. Wyszłam trochę poza ramy zabawek przeznaczonych dla rocznych dzieci, bo chciałam wybrać zabawkę, która będzie rosła razem z dzieckiem i będzie "ponadczasowa". Przeglądałam pomysły na prezenty dla rocznych dzieci. Są wśród nich m.in. tablice edukacyjne, zabawki interaktywne, instrumenty muzyczne itd. Problem w tym, że mała Lenka ma starszego brata, a tym samym cały dom w zabawkach. Co więcej, nie chciałam kupować żadnej "zawalidrogi", czy zabawki, która jeśli się powtórzy, pójdzie w odstawkę. Zależało mi też na tym, aby prezent nie został rzucony w kąt, jak dziecko z niego wyrośnie po paru miesiącach. 

Mój wybór padł na lalkę-bobasa z kilku powodów:

1) jest szansa, że Lenka jeszcze nie ma lalki, bo ma brata, a nie siostrę :)
2) lalką będzie mogła się bawić zarówno jak będzie miała 2 lata, jak i 6 lat
3) lalka nie zajmuje dużo miejsca w domu (no może poza wanienką) - można ją umieścić w łóżku, wózku, na półce itd.
4) nawet jeśli prezent się kiedykolwiek powtórzy - nigdy za wiele takich lalek :) Można bawić się w żłobek, dom albo inną zabawę, gdzie potrzebnych będzie kilka lalek. Ostatnio byłam w pokoiku 2,5-letniej dziewczynki - miała 4 lalki-bobasy (2 mniejsze i 2 większe) i każda miała imię oraz swoje miejsce w pokoju czy to w wózeczku, czy to w łóżku.
5) do lalek można dokupić różne gadżety - ubranka, wózeczki, smoczki itd., więc kolejne zabawy mogą być dodatkowo urozmaicone

Przeglądałam różne strony z lalkami. Na stronie Moja Lalka jest kilkadziesiąt różnych lalek do wyboru :) Istne królestwo dla małych dziewczynek! :) Miałam problem z wyborem, a Mąż oczywiście w tym mi nie pomógł ;) Zastanawiałam się nad takimi lalkami, które wydają jakieś odgłosy - np. gaworzą lub mówią mama, tata. Ostatecznie zdecydowałam się na lalkę z zestawem do kąpieli firmy Berenguer, ponieważ zależało mi na tym, aby lalka miała min. 35 cm i miała w pakiecie różne gadżety. W tym przypadku w zestawie jest:

- wanienka
- pieluszka
- smoczek
- kocyk
- butelka
- puder
- szampon

Co więcej, lalkę można kąpać, ustawić w pozycji siedzącej, ruszać jej rączkami i nóżkami. Przekonało mnie też to, że ma bardzo radosny i dziecięcy uśmiech. Jest wykonana z przyjemnego w dotyku winylu. Przeznaczona jest dla dzieci od lat 2, ale wg mnie spokojnie młodsza dziewczynka może się nią bawić.

źródło: www.mojalalka.pl



Mam nadzieję, że Lenka będzie prezentem zachwycona :)

A jakie są Wasze pomysły na prezent dla rocznej dziewczynki? 

8 komentarzy:

  1. Książeczka świetna! Muszę o niej pamiętać na przyszłość :) Ja dziewczynce kupiłabym duże plastikowe klocki "techniczne" albo jakieś autko większe, generalnie zabawkę, która kojarzy się raczej z chłopcami - każdy zapewne wybrałby coś słodkiego, różowego i dla dziewczynek, a przecież nie jest powiedziane, że jak dziewczynka, to tylko lalki i kuchenki-zabawki ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prezent został już wręczony. I książka, i lalka okazały się strzałem w dziesiątkę :D Co do klocków, ja w dzieciństwie najbardziej lubiłam budować z drewnianych klocków ZOO z zagrodami dla zwierząt :D może dlatego, że nie miałam takich lalek ;)

      Usuń
  2. Czasami mam wrażenie, że te lalki wyglądają jak żywe dzieci :) https://achdzieciaki.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak dla mnie zawsze aktualnym prezentem będą lalki. zy to na prezent czy po prostu dla dziecka, to lalki z https://modino.pl/lalki-i-akcesoria najbardziej mi odpowiadają i w sumie każda dziewczynka się z nich cieszy. W sumie kto by się nie cieszył z prezentów i to jeszcze takich które lubi.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Faktycznie bardzo ciekawie napisane. Czekam na więcej.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja jeszcze nigdy nie miałam okazji robić takich prezentów, ale za to mogę się pochwalić, że niedawno szukałam prezentu na imieniny. Jak dla mnie bardzo fajny wybór wielu rzeczy jest w https://zamowprezent.pl/uroczystosci/prezenty-na-imieniny i za każdym razem ja właśnie tam różne upominki zamawiam.

    OdpowiedzUsuń
  7. A co sądzicie o takim rozwiązaniu jak skoczek dla niemowlaka? Uważam, że to świetne rozwiązanie i super pomoc w nauce chodzenia. Bardzo duży wybór takich skoczków ma w swojej ofercie firma Danex. Polecam rzucić okiem na takie akcesoria dla maluchów.

    OdpowiedzUsuń

Zachęcam do dzielenia się ze mną i innymi czytelnikami swoją opinią :)